Friday, July 3, 2009

kisah saya yang penakut untuk meluahkan.

Sabtu lepas...
aku lepak tepi pantai dengan seorang teman rapat aku di LKW( boy tan sri amdan).
pukul 2.00am. Dekat pantai Bagan Pinang P.dickson tu memang best kalau nak menenangkan otak. Memang tabiat aku kalau aku mempunyai masalah, aku akan pergi pantai pukul 1 atau 2 pagi untuk mengenang nasib, dengan berbekal rokok dunhill 20, sparkling grape 3 botol, m&m 3 bungkus, sedikit kayu( untuk buat ungun api) dan zippo.

Tidak aku sangke tetibe boy pulak sampai, aku ajak boy join aku. Borak punye borak, dari bab belajar, kereta, motor, perempuan dan macam-macam. tak sangke aku boleh termasuk bab perasaan masa sekolah menengah yang pertama aku masuk dulu.

Ceritanye bermula dengan aku seorang yang naif dengan love life ni. Aku pernah suke kt seorang gadis yang aku gelar di sini sebagai dia saja la. Aku satu kelas dengan dia dari form 1 sampai form 2 je. sebab aku pindah sekolah masa form 2. Aku suka kat dia, dia memang baik dengan aku, boleh di kata kan best friend juga lah. aku memang suka gila dekat dia. sebab dia baik dengan aku, selalu mengajar aku kalau aku tak faham, comel, baik dan PERFECT DARI SEGALA ANGLE. Memang aku suka kt dia la sampai sekarang walaupun aku dah ade teman wanita yang sama serupa dengan dia tapi tak sama muka la.

Masalah nye........
- aku nie penakut nak cakap kat dia yang aku suke dia.
- mybe aku ni asyik fokus dengan pelajaran
- aku cuma berani nak menjadi kawan baik dia sahajaa
- aku ni pemalu gila (atas dasar keturunan)
- aku ni noob
- sebab aku rase aku gemok dn orang gemok tidak akan di terima gadis

Aku sanggup buat.......
- aku masuk asrama just nak tengok dia...
-aku sanggup di kutuk senior kerana asyik memandang dia.
-aku sanggup belanja dia makan ais krim dekat koperasi sekolah.
-aku sanggup marah budak lelaki yang kutuk dia.

Tapi....
-aku tetap di anggap kawan biasa
-aku masih mengharap
-aku masih melihat surat- surat cinta yang budak lelaki lain kasi kat dia.

AKU NOOB...

memang pon...

KALAU DIA BACA BLOG NI AKU HARAP DIA FAHAM KENAPA AKU RAPAT DENGAN DIA DEKAT SEKOLAH DULU (SMKL)

untuk dia aku doa kan dia berjaya dan bahagia..
dan terima kasih kerana pernah meluangkan masa selama 1tahun 4bulan bersama aku di SMKL
aku berterima kasih banyak-banyak sebab dia dah ubah hidup aku dari pemalu ke berani.
jasa dia tetap dikenang.

KEPADA TEMAN WANITA KU ELLY TERIMA KASIH KERANA U DAH BUAT I RASE DISAYANGI OLEH TEMAN WANITA YANG SEBENAR U TETAP NOMBOR SATU.


yang benar


noobies
______
(syafik jamal)

No comments:

Post a Comment